Tietosuojaselosteet ja palveluehdot
Kiitos hautajaiset Hautaussuunnittelurekisteri
TIETOSUOJASELOSTE (1.2.2025 alkaen)
Euroopan Unionin yleinen tietosuoja-asetus (EU) 2016/679, artiklat 12, 13, 14 ja 19
Rekisterinpitäjä
Kiitos hautajaiset oy
Postiosoite: Rantatie 34, 04310 Tuusula
Y-tunnus: 3479820-9
Tietosuojavastaavan yhteystiedot ja rekisteriasioita hoitava henkilö
Info@kiitoshautajaiset.fi
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on asiakkaiden Kiitos hautajaiset verkkosivujen kautta tekemien hautajaisjärjestelyiden tarjouspyyntöjen, tilauksien tai ennakkosuunnitelmien toteuttaminen, asiakassuhteen hoitaminen, laskutukseen liittyen ja tilastollisiin tarkoituksiin.
Henkilötietojen käsittelyn peruste
Art. 6.1 b) Sopimus
Tilaus- ja toimitussopimus
Kuvaus rekisterinpitäjän oikeutetusta edusta
Henkilötietojen käsittely ei perustu rekisteripitäjän oikeutettuun etuun.
Käsiteltävät henkilötiedot
nimi
sähköpostiosoite
puhelinnumero
tilaustiedot
asiakkaan ilmoittamat asiakassuhteen hoitoon liittyvät tiedot
Käsiteltävät henkilötietoryhmät
yhteystiedot
Tietolähde ja kuvaus tietolähteistä, mikäli tiedot on kerätty julkisista lähteistä
Henkilötiedot kerätään suoraan asiakkaalta verkkosivujen lomakkeiden avulla.
Henkilötietojen vastaanottajat
Henkilötietoja käsitellään tässä selosteessa määriteltyihin tarkoituksiin sähköisissä järjestelmissä ja palveluissa. Käytämme ulkoisia palvelukumppaneita järjestelmä- ja tukipalveluiden tuottamisessa. Henkilötietoja voidaan siirtää käytössä oleville palvelukumppaneille siltä osin, kun nämä osallistuvat toimenpiteiden toteuttamiseen saadun toimeksiannon puitteissa.
Huolehdimme kumppaneidemme henkilötietojen suojan riittävästä tasosta lainsäädännön edellyttämällä tavalla.
Emme luovuta rekisterin tietoja edelleen kolmannelle osapuolelle, pois lukien tietojen luovuttaminen viranomaisille voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa esimerkiksi viranomaisten tietopyyntöihin vastattaessa. Luovutamme tietoja viranomaisille voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa esimerkiksi viranomaisten tietopyyntöihin vastattaessa.
Henkilötiedon siirrot kolmanteen maahan tai kansainväliselle järjestölle ja käytetyt suojatoimet
Käytämme alihankkijoita henkilötietojen käsittelyssä, ja tietoja siirretään rajatusti Euroopan unionin (EU) tai Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolelle. Asiakastietojärjestelmien teknistä ylläpitoa voidaan tehdä tietosuojalainsäädännön edellytykset huomioiden etäyhteyksien avulla myös Euroopan unionin (EU) tai Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolelta.
Henkilötietoja ei siirretä kansainvälisille järjestöille.
Asiakastietoja siirretään EU:n tai ETA:n ulkopuolelle, silloin kun se on henkilötietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista. Ylläpito- tai teknisen tuen palvelukumppanimme on asianmukaisin sopimuksin sitoutunut tietosuojajärjestelyyn palvelu- ja tietojenkäsittelysopimuksen sekä EU:n mallilausekkeiden mukaisesti.
Henkilötietojen säilytysaika tai säilytysajan määrittämisen kriteerit
Tämän selosteen mukaisia henkilötietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin ne ovat tarpeellisia ja rekisterinpitäjä hyödyntää niitä ilmoitettuihin käsittelytarkoituksiin liittyvässä toiminnassa.
Verkkosivujen kautta tehtyjen hautausjärjestelyjen suunnitelmien tietoja säilytetään järjestelmässä 14 vrk.
Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä henkilöllä on seuraavat oikeudet:
Oikeus saada tutustua henkilötietoihin (tietopyynnön kautta)
Oikeus tietojen oikaisemiseen
Oikeus tietojen poistamiseen
Oikeus käsittelyn rajoittamiseen
Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
Oikeus saada tieto henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta
Jos henkilö haluaa käyttää oikeuksiaan tai saada lisätietoa henkilötietojensa käsittelystä, hän voi olla yhteydessä tässä selosteessa mainittuun rekisterinpitäjään.
Henkilöllä on myös oikeus tehdä kantelu valvontaviranomaiselle, jos hän katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan soveltuvaa tietosuojasääntelyä.
Suostumuksen peruuttaminen
Henkilötietojen käsittely ei perustu suostumukseen.
Henkilötiedon antamatta jättämisen vaikutukset sopimukselle
Sopimusta ei synny ja palvelu jää saamatta.
Automatisoidun päätöksenteon tai profiloinnin merkitykselliset tiedot
Henkilötietojen käsittelyyn ei liity automatisoitua päätöksentekoa eikä henkilötietojen perusteella tehdä profilointia.
Henkilötietojen käsittelyn vaikutukset ja yleinen kuvaus teknisistä ja organisatorisista turvatoimista
Suojaamme henkilötietoja huolellisesti koko niiden elinkaaren ajan käyttämällä asianmukaisia tietosuoja- ja tietoturvallisuuskeinoja. Kiitos hautajaisten järjestelmätoimittajat käsittelevät henkilötietoja tietoturvallisissa palvelintiloissa. Pääsyä henkilötietoihin on rajoitettu ja henkilöstöllä on salassapitovelvollisuus.
Henkilötietoja sisältävät fyysiset asiakirjat säilytetään alkukäsittelyn jälkeen lukituissa säilytystiloissa. Käyttöoikeuksien myöntäminen ja seuranta on hallittua. Koulutamme henkilötietojen käsittelyyn osallistuvaa henkilökuntaamme säännöllisesti ja huolehdimme siitä, että myös yhteistyökumppaniemme henkilöstö ymmärtää henkilötietojen luottamuksellisen luonteen ja turvallisen käsittelyn merkityksen. Valitsemme käyttämämme alihankkijat huolellisesti. Päivitämme jatkuvasti sisäisiä käytäntöjämme ja ohjeitamme.
Jos kaikista suojatoimistamme huolimatta henkilötiedot joutuvat vääriin käsiin, on mahdollista, että henkilöllisyys varastetaan tai henkilötietoja käytetään muuten väärin. Jos havaitsemme tällaisen tapahtuman, ryhdymme viipymättä selvittämään sitä ja pyrimme estämään aiheutuvat vahingot. Informoimme tietoturvaloukkauksesta tarvittavia viranomaisia ja rekisteröityjä lainsäädännön vaatimusten mukaisesti.
Kiitos hautajaiset tilaus- ja laskutusrekisteri
TIETOSUOJASELOSTE (1.2.2025)
Euroopan Unionin yleinen tietosuoja-asetus (EU) 2016/679, artiklat 12, 13, 14 ja 19
Rekisterinpitäjä
Kiitos hautajaiset Oy
Postiosoite: Rantatie 34, 04310 Tuusula
Y-tunnus: 3479820-9
Tietosuojavastaavan yhteystiedot ja rekisteriasioita hoitava henkilö
Info@kiitoshautajaiset.fi
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietoja käsitellään osana asiakkaalle tuotettavaa palvelua, joka mahdollistaa liiketoiminnan, markkinoinnin ja myynnin edistämisen sekä asiakasviestinnän.
Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on mahdollistaa Kiitos hautajaiset asiakkaan toimeksiantojen vastaanottaminen, niiden hoitaminen, laskutus sekä mahdollisiin niitä koskeviin jälkikäteisiin väitteisiin ja vaatimuksiin vastaaminen.
Hautaussopimus pitää pääsääntöisesti sisällään hautaustilaukset, kuljetustilaukset, kivitilaukset tai kukkatilaukset sekä mahdolliset tilavuokrien ja tarjoiluiden ennakkosopimukset ja tilauksista jälkikäteen tehtävät reklamaatiot.
Henkilötietojen käsittelyn peruste
Art. 6.1 b) Sopimus
Toimeksiantosopimus, toimeksiannon puitteissa laadittavat sopimukset
Art. 6.1 a) Suostumus
Suostumus kertaluonteiseen asiakaskyselyyn
Art. 6.1 d) Elintärkeän edun suojaaminen
Asiakkaan tai muun toimeksiantoon liittyvän henkilön edun suojaaminen
Art. 6.1 f) Rekisterinpitäjän oikeutettu etu
Rekisterinpitäjän toiminnan ja laillisten oikeuksien suojaaminen
Kuvaus rekisterinpitäjän oikeutetusta edusta
Rekisterinpitäjän oikeutettu etu vaatii mahdollisuutta käsitellä tietoja, jotka mahdollistavat vastaamisen toimeksiantoihin liittyviin mahdollisiin jälkikäteisiin väitteisiin tai vaatimuksiin sekä toimeksiantoprosessien sujuvuuden ja laadun valvonnan.
Tietojen käsittelyn perusteena voi olla myös asiakkaan tai muun rekisteröidyn elintärkeän edun suojaaminen, jolloin kyse on sellaisten henkilötietojen käsittelystä, jotka ovat tarpeen asiakkaan tai muiden toimeksiantoon liittyvien henkilöiden lainsäädäntöön tai sopimukseen perustuvien oikeuksien toteuttamiseksi tai velvollisuuksien täyttämiseksi toimeksiannon puitteissa
Käsiteltävät henkilötiedot
nimi
henkilötunnus
osoite
puhelinnumero
sähköpostiosoite
tilinumero
Käsiteltävät henkilötietoryhmät
yhteystiedot
henkilötunnus
asiakaskyselysuostumus
Tietolähde ja kuvaus tietolähteistä, mikäli tiedot on kerätty julkisista lähteistä
Tiedot saadaan pääasiassa asiakkaalta itseltään. Tietoja voidaan saada lisäksi asiakkaiden sopimuskumppaneilta sekä toimeksiannon laadusta riippuen esimerkiksi viranomaisrekistereistä.
Henkilötietojen vastaanottajat
Henkilötietoja käsitellään tässä selosteessa määriteltyihin tarkoituksiin sähköisissä järjestelmissä ja palveluissa. Käytämme ulkoisia palvelukumppaneita järjestelmä- ja tukipalveluiden tuottamisessa. Henkilötietoja voidaan siirtää käytössä oleville palvelukumppaneille siltä osin, kun nämä osallistuvat toimenpiteiden toteuttamiseen saadun toimeksiannon puitteissa.
Huolehdimme kumppaneidemme henkilötietojen suojan riittävästä tasosta lainsäädännön edellyttämällä tavalla.
Henkilötietoja (vainaja sekä asiakas) voidaan sopimuksen tai voimassa olevan lainsäädännön perusteella luovuttaa tilauksesta riippuen seurakunnille tai muille uskonnollisille yhteisöille, kuljetusliikkeelle, krematoriolle, Poliisille, sairaaloille tai muille vastaaville laitoksille. Asiakkaan tekemien valintojen mukaan henkilötietoja luovutetaan tarpeen mukaan valituille yhteistyökumppaneille (mm. pitopalvelu, kiviliike, laulajat, lehdet, valokuvaaja, digipaino tai muu asiakkaan valitsema yhteistyökumppani).
Luovutamme tietoja viranomaisille voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa esimerkiksi viranomaisten tietopyyntöihin vastattaessa.
Henkilötiedon siirrot kolmanteen maahan tai kansainväliselle järjestölle ja käytetyt suojatoimet
Käytämme alihankkijoita henkilötietojen käsittelyssä, ja tietoja siirretään rajatusti Euroopan unionin (EU) tai Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolelle. Asiakastietojärjestelmien teknistä ylläpitoa voidaan tehdä tietosuojalainsäädännön edellytykset huomioiden etäyhteyksien avulla myös Euroopan unionin (EU) tai Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolelta.
Henkilötietoja ei siirretä kansainvälisille järjestöille.
Asiakastietoja siirretään EU:n tai ETA:n ulkopuolelle, silloin kun se on henkilötietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista. Ylläpito- tai teknisen tuen palvelukumppanimme on asianmukaisin sopimuksin sitoutunut tietosuojajärjestelyyn palvelu- ja tietojenkäsittelysopimuksen sekä EU:n mallilausekkeiden mukaisesti.
Henkilötietojen säilytysaika tai säilytysajan määrittämisen kriteerit
Tämän selosteen mukaisia henkilötietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin ne ovat tarpeellisia ja rekisterinpitäjä hyödyntää niitä ilmoitettuihin käsittelytarkoituksiin liittyvässä toiminnassa.
Kunkin toimeksiannon yhteydessä henkilötietoja säilytetään toimeksiannosta arkistoitavien tietojen osana 10 vuotta lukien toimeksiannon laskuttamisesta seuraavan vuoden alusta.
Ennakkosopimuksia säilytetään, kunnes tieto sopimuksen tekijän kuolemasta tavoittaa hautaustoimiston, jolloin sopimus muuttuu hautaustilaukseksi ja noudattaa hautaustilauksen säilytysaikoja. Sopimuksen irtisanomisen yhteydessä ennakkosopimus ja siinä olevat liitteet hävitetään heti.
Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä henkilöllä on seuraavat oikeudet:
Oikeus saada tutustua henkilötietoihin (tietopyynnön kautta)
Oikeus tietojen oikaisemiseen
Oikeus tietojen poistamiseen (ellei käsittelyperusteena ole oikeutettu etu)
Oikeus käsittelyn rajoittamiseen
Vastustamisoikeus
Oikeus peruuttaa suostumus
Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
Oikeus saada tieto henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta
Jos henkilö haluaa käyttää oikeuksiaan tai saada lisätietoa henkilötietojensa käsittelystä, hän voi olla yhteydessä tässä selosteessa mainittuun rekisterinpitäjään.
Henkilöllä on myös oikeus tehdä kantelu valvontaviranomaiselle, jos hän katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan soveltuvaa tietosuojasääntelyä.
Suostumuksen peruuttaminen
Rekisteröidyllä on oikeus milloin tahansa peruuttaa antamansa suostumus. Suostumuksen peruttaminen päättää rekisterinpitäjän oikeuden käsitellä henkilötietoja sellaisiin käyttötarkoituksiin, joilla ei ole suostumuksen lisäksi muuta käsittelyn perustetta.
Henkilötiedon antamatta jättämisen vaikutukset sopimukselle
Toimeksiannon hoitamiseksi tarvittavan henkilötiedon antamatta jättäminen johtaa siihen, että toimeksiantoa ei voida ottaa vastaan tai se joudutaan keskeyttämään. Toimeksiannon päättymisen jälkeen tehty peruuttaminen johtaa siihen, että tietoja voidaan käsitellä vain muiden käsittelyperusteiden kuin suostumuksen nojalla.
Automatisoidun päätöksenteon tai profiloinnin merkitykselliset tiedot
Henkilötietojen käsittelyyn ei liity automatisoitua päätöksentekoa eikä henkilötietojen perusteella tehdä profilointia.
Henkilötietojen käsittelyn vaikutukset ja yleinen kuvaus teknisistä ja organisatorisista turvatoimista
Suojaamme henkilötietoja huolellisesti koko niiden elinkaaren ajan käyttämällä asianmukaisia tietosuoja- ja tietoturvallisuuskeinoja. Kiitos hautajaisten järjestelmätoimittajat käsittelevät henkilötietoja tietoturvallisissa palvelintiloissa. Pääsyä henkilötietoihin on rajoitettu ja henkilöstöllä on salassapitovelvollisuus.
Henkilötietoja sisältävät fyysiset asiakirjat säilytetään alkukäsittelyn jälkeen lukituissa säilytystiloissa. Käyttöoikeuksien myöntäminen ja seuranta on hallittua. Koulutamme henkilötietojen käsittelyyn osallistuvaa henkilökuntaamme säännöllisesti ja huolehdimme siitä, että myös yhteistyökumppaniemme henkilöstö ymmärtää henkilötietojen luottamuksellisen luonteen ja turvallisen käsittelyn merkityksen. Valitsemme käyttämämme alihankkijat huolellisesti. Päivitämme jatkuvasti sisäisiä käytäntöjämme ja ohjeitamme.
Jos kaikista suojatoimistamme huolimatta henkilötiedot joutuvat vääriin käsiin, on mahdollista, että henkilöllisyys varastetaan tai henkilötietoja käytetään muuten väärin. Jos havaitsemme tällaisen tapahtuman, ryhdymme viipymättä selvittämään sitä ja pyrimme estämään aiheutuvat vahingot. Informoimme tietoturvaloukkauksesta tarvittavia viranomaisia ja rekisteröityjä lainsäädännön vaatimusten mukaisesti.
Kiitos hautajaiset yhteydenottopyyntö- ja ajanvarausrekisteri
TIETOSUOJASELOSTE (1.2.2025 alkaen)
Euroopan Unionin yleinen tietosuoja-asetus (EU) 2016/679, artiklat 12, 13, 14 ja 19
- Rekisterinpitäjä
Kiitos hautajaiset oy
Postiosoite: Rantatie 34, 04310 Tuusula
Y-tunnus: 3479820-9
- Tietosuojavastaavan yhteystiedot ja rekisteriasioita hoitava henkilö
Info@kiitoshautajaiset.fi
- Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on verkkosivujen kautta tehtyjen ajanvarausten sekä yhteydenottopyyntöjen käsittely ja asiakassuhteen hoito.
- Henkilötietojen käsittelyn peruste
Art 6.1 a) Suostumus
Henkilötietojen käsittely perustuu asiakkaan antamaan suostumukseen yhteystietojen käytöstä palvelun varaamista varten Kiitos hautajaiset tai erilliseen Kiitos hautajaiset yhteydenottoon.
- Kuvaus rekisterinpitäjän oikeutetusta edusta
Henkilötietojen käsittely ei perustu rekisteripitäjän oikeutettuun etuun.
- Käsiteltävät henkilötiedot
etunimi
sukunimi
puhelinnumero
sähköpostiosoite
- Käsiteltävät henkilötietoryhmät
yhteystiedot
- Tietolähde ja kuvaus tietolähteistä, mikäli tiedot on kerätty julkisista lähteistä
Henkilötiedot kerätään suoraan asiakkaalta verkkosivujen varauskalenterin ja yhteydenottopyyntölomakkeen avulla.
- Henkilötietojen vastaanottajat
Henkilötietoja käsitellään tässä selosteessa määriteltyihin tarkoituksiin sähköisissä järjestelmissä ja palveluissa. Käytämme ulkoisia palvelukumppaneita järjestelmä- ja tukipalveluiden tuottamisessa. Henkilötietoja voidaan siirtää käytössä oleville palvelukumppaneille siltä osin, kun nämä osallistuvat toimenpiteiden toteuttamiseen saadun toimeksiannon puitteissa.
Huolehdimme kumppaneidemme henkilötietojen suojan riittävästä tasosta lainsäädännön edellyttämällä tavalla.
Emme luovuta rekisterin tietoja edelleen kolmannelle osapuolelle, pois lukien tietojen luovuttaminen viranomaisille voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa esimerkiksi viranomaisten tietopyyntöihin vastattaessa. Luovutamme tietoja viranomaisille voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa esimerkiksi viranomaisten tietopyyntöihin vastattaessa.
- Henkilötiedon siirrot kolmanteen maahan tai kansainväliselle järjestölle ja käytetyt suojatoimet
Emme siirrä henkilötietoja kolmansiin maihin Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle tai kansainvälisille järjestöille.
- Henkilötietojen säilytysaika tai säilytysajan määrittämisen kriteerit
Tämän selosteen mukaisia henkilötietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin ne ovat tarpeellisia ja rekisterinpitäjä hyödyntää niitä ilmoitettuihin käsittelytarkoituksiin liittyvässä toiminnassa.
Ajanvarauksen tietoja säilytetään 3 kk.
Yhteydenottopyyntöjen tietoja säilytetään siihen asti, kunnes yhteydenotto asiakkaan kanssa on hoidettu.
- Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä henkilöllä on seuraavat oikeudet:
Oikeus saada tutustua henkilötietoihin (tietopyynnön kautta)
Oikeus tietojen oikaisemiseen
Oikeus tietojen poistamiseen
Oikeus käsittelyn rajoittamiseen
Oikeus peruuttaa suostumus
Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
Oikeus saada tieto henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta
Jos henkilö haluaa käyttää oikeuksiaan tai saada lisätietoa henkilötietojensa käsittelystä, hän voi olla yhteydessä tässä selosteessa mainittuun rekisterinpitäjään.
Henkilöllä on myös oikeus tehdä kantelu valvontaviranomaiselle, jos hän katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan soveltuvaa tietosuojasääntelyä.
- Suostumuksen peruuttaminen
Rekisteröidyllä on oikeus milloin tahansa peruuttaa antamansa suostumus. Suostumuksen peruttaminen päättää rekisterinpitäjän oikeuden käsitellä henkilötietoja sellaisiin käyttötarkoituksiin, joilla ei ole suostumuksen lisäksi muuta käsittelyn perustetta. Suostumuksen voi peruuttaa ottamalla yhteyttä tässä selosteessa mainittuun rekisterinpitäjään.
- Henkilötiedon antamatta jättämisen vaikutukset sopimukselle
Henkilötietojen käsittely ei perustu sopimukseen.
- Automatisoidun päätöksenteon tai profiloinnin merkitykselliset tiedot
Henkilötietojen käsittelyyn ei liity automatisoitua päätöksentekoa eikä henkilötietojen perusteella tehdä profilointia.
- Henkilötietojen käsittelyn vaikutukset ja yleinen kuvaus teknisistä ja organisatorisista turvatoimista
Suojaamme henkilötietoja huolellisesti koko niiden elinkaaren ajan käyttämällä asianmukaisia tietosuoja- ja tietoturvallisuuskeinoja. Pääsyä henkilötietoihin on rajoitettu ja henkilöstöllä on salassapitovelvollisuus.
Henkilötietoja sisältävät fyysiset asiakirjat säilytetään alkukäsittelyn jälkeen lukituissa säilytystiloissa. Käyttöoikeuksien myöntäminen ja seuranta on hallittua. Koulutamme henkilötietojen käsittelyyn osallistuvaa henkilökuntaamme säännöllisesti ja huolehdimme siitä, että myös yhteistyökumppaniemme henkilöstö ymmärtää henkilötietojen luottamuksellisen luonteen ja turvallisen käsittelyn merkityksen. Valitsemme käyttämämme alihankkijat huolellisesti. Päivitämme jatkuvasti sisäisiä käytäntöjämme ja ohjeitamme.
Jos kaikista suojatoimistamme huolimatta henkilötiedot joutuvat vääriin käsiin, on mahdollista, että henkilöllisyys varastetaan tai henkilötietoja käytetään muuten väärin. Jos havaitsemme tällaisen tapahtuman, ryhdymme viipymättä selvittämään sitä ja pyrimme estämään aiheutuvat vahingot. Informoimme tietoturvaloukkauksesta tarvittavia viranomaisia ja rekisteröityjä lainsäädännön vaatimusten mukaisesti.
Kiitos hautajaiset palveluehdot
Tuotteiden tilaaminen, maksaminen
Kiitos hautajaiset -verkkosivustolla tarjottavat tuotteet ja palvelut ovat tilattavissa lähettämällä valitun tuotteen ja palvelun esittelysivulla oleva tarjouspyyntölomake. Tarjouspyyntölomakkeen lähettäminen verkkosivustomme kautta edellyttää, että asiakas on tutustunut ja hyväksynyt kulloinkin voimassa olevat tilaus- ja toimitusehtomme.
Kun lomake on täytetty vaadituin osin ja tilaus- ja toimitusehdot hyväksytty, voidaan tilaus lähettää asiakaspalvelumme käsiteltäväksi painamalla "Lähetä"-painiketta.
Tilauslomakkeen lähetys ei vielä sido asiakasta tilaukseen, vaan lomake toimii tarjouspyyntönä, jonka asiakaspalvelumme käsittelee ja vahvistaa erikseen asiakkaan kanssa. Asiakaspalvelumme ottaa asiakkaaseen yhteyttä samana tai seuraavana arkipäivänä tilauslomakkeen saapumisesta tilauksen yksityiskohtien vahvistamiseksi.
Asiakkaan kanssa vahvistetusta tilauksesta lähetetään asiakkaalle sähköpostitse tilausvahvistus. Tilausvahvistuksesta ilmenee tilattu tuote tai palvelu ja sen hinta, sekä lasku joko pdf-muotoisena tai paperisena.
Hautaustilauksissa, johon sisältyy hautauksen palvelukokonaisuus, lähetetään lasku tuhkahautauksissa siunauksen tai tuhkauksen jälkeen ja arkkuhautauksissa hautauksen jälkeen joko pdf-muotoisena tai paperisena kuolinpesän nimiin. Laskun maksuaika on 14 päivää.
Palvelukokonaisuudella käsitetään Kiitos hautajaisten kautta tilatut tuotteet ja palvelut, sekä tämän toimesta tapahtuneet asiakirjatoimitukset, yhteydenpito kuntien hautapalveluihin, joista hoidetaan siunaus-, tuhkaus- ja hautausaikojen tilaaminen, ja mahdollinen hautapaikan tilaaminen ja hautamuistomerkin suunnittelu ja tilaus.
Myöhästyneistä maksuista peritään viivästyskorkoa laskun eräpäivästä lukien maksupäivään saakka ja lakisääteinen viiden (5) euron maksumuistutuskulu. Mikäli laskua ei huomautuksesta huolimatta makseta, lasku siirtyy perintään ja perintäkulut lisätään laskun loppusummaan perintälain säännösten mukaisesti.
Jos muutat antamiasi ohjeita, saatamme pyytää sinulta kirjallisen vahvistuksen muutoksista.
Hinnat
Palvelumme ovat arvonlisäveron alaisia. Arvonlisävero veloitetaan laskutuspäivänä voimassa olevan verokannan mukaisesti.
Tuotteet
Tuotteet tilataan tuotteen tiedoissa kerrotulta yhteistyökumppaniltamme. Kaikkien yhteistyökumppaniemme toimitusvarmuus ja -laatu on varmistettu sopimuksin. Moni tarjoamamme tuote valmistetaan käsityönä ja siten on yksilöllinen. Käytetyistä materiaaleista riippuen verkkokaupassamme oleva kuva ei välttämättä vastaa 100 % saamaanne tuotetta. Esimerkiksi puu-uurnissa puunsyyt ovat aina erilaiset.
Toimitus
Tilaus käsitellään viimeistään seuraavana arkipäivänä ja vahvistetaan teille käsittelyn yhteydessä sähköpostilla tai henkilökohtaisessa tapaamisessa. Tilaamanne tuotteet toimitetaan erikseen sovittuun paikkaan. Tilaamanne hautakivi toimitetaan suoraan ilmoittamallenne hautapaikalle. Virheettömällä tuotteella ei ole palautusoikeutta.
Kolmansien osapuolien palvelut
Toimitettaviin palveluihin voi sisältyä Kiitos hautajaiset Oy:n tuottamien palveluiden lisäksi kolmansien osapuolten toimittamia palveluja sekä palveluja, jotka laskutetaan jonkun muun kuin Kiitos hautajaiset Oy:n toimesta. Jotkut kolmansien osapuolten toimittamista palveluista saattavat edellyttää erillisen sopimuksen solmimista palvelun toimittavan kolmannen osapuolen kanssa. Kolmansien osapuolten omat peruutusehdot pätevät ja ne käydään asiakkaan kanssa tilauksen yhteydessä läpi.
Tilauksen peruuttaminen
Tilauksen voi peruuttaa veloituksetta kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse ennen tilattujen palveluiden toimittamista. Tällaiseksi palvelun toimittamiseksi voidaan lukea esim. vainajan pukeminen ja asettaminen tilauksen mukaiseen arkkuun. Jos peruutat sopimuksen, sinun on maksettava kohtuullinen korvaus jo toimitetuista palveluista ja tuotteista.
Kiitos hautajaiset oy pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen, mikäli tuotteen saatavuus keskeytyy Kiitos hautajaisista riippumattomista syistä. Jos tilaus peruutetaan Kiitos hautajaisten toimesta, koko maksettu tilaushinta palautetaan asiakkaalle.
Reklamaatiot
Toimittamiemme palveluiden ja tuotteiden laatu sekä asiakastyytyväisyys on meille ensiarvoisen tärkeää. Mikäli asiakkaalla ilmenisi tarvetta reklamoida toimittamiemme tuotteiden tai palveluiden laadusta, pyydämme olemaan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme tai suoraan asiaa hoitaneeseen asiakaspalveluhenkilöön asian pikaiseksi korjaamiseksi.
Kuluttajalla on lain suoma oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Maksujärjestelyt
Laskutusmyynnissä tarkistamme tilaajan luottotiedot, joka vastaa laskusta ja tilauksesta ja sitoutuu sen maksamiseen. Lasku on maksettava viimeistään 14 päivän kuluttua laskun päiväyksestä, ellei toisin sovita. Tavallisesti lähetämme laskun hautajaisten jälkeisenä päivänä. Joskus saatamme pyytää hautausmaksut maksettaviksi ennen hautauspäivää. Tällaisessa tapauksessa hautausmaksuista lähetetään erillinen lasku, ja maksu on suoritettava ennen palveluiden toteutusta.
Vahingonkorvausvelvollisuus
Sitoudut korvaamaan meille täysimääräisesti kaikki kustannukset ja velvoitteet, joita voimme kohdata (mukaan lukien rahoituskustannukset ja oikeudelliset kustannukset täydellä korvausperusteella), jos rikot näitä ehtoja.
Jos käytämme perintätoimistoja, voimme periä niistä aiheutuneet kulut sinulta. Voimme vaatia näitä tappioita milloin tahansa, ja oikeustoimien tapauksessa pyydämme oikeudelta korvauksia myös oikeudenkäyntikuluista.